امروزه بخش توربوفن تاکتیکی چین کجا ایستاده است؟

در مصاحبه آوریل 2011، لین ژومینگ مدیر شرکت صنعت هوایی چین (AVIC) اشاره کرد که با وجود پیشرفت سریع چین به عنوان یک قدرت هوافضایی، توانایی کشور برای تولید موتورهای جت مدرن یک ضعف آشکار است. برای پرداختن به این کاستی ها، AVIC توسعه موتور را به عنوان یک اولویت در نظر دارد و در 5 سال آینده سرمایه گذاری 10 میلیارد یوآنی(US $ 1530000000) به تحقیق و توسعه موتور جت اختصاص داده است.

موتور توربوفن WS-10 Taihang چین و مشتقات آن، پارامترهای عملکردی دارد که با F100 پرات و ویتنی (P & W) و خانواده موتورF110 GE، که جنگنده های F-15 و F-16 ایالات متحده را به حرکت در میآورد، همترازاست. گفته می شود خانواده Taihang پیشرانهJ-11B هستند و همچنین به احتمال زیاد قرار است در نهایت جایگزین AL-31 روسیه به عنوان موتور اصلی برای J-10 و J-15استفاده شوند. گزارشهای رسانه ها در نوامبر 2010 حاکی ار آن است که یک نسخه از WS-10 Taihang توربوفن که 27500 پوند تراست تولید میکند، در حال حاضر به صورت سری تولید می شود و به عنوان پیشرانهی جنگنده بمب افکن J-11B مورد استفاده قرار گرفته است. نمودار 2 (در زیر) جدول زمانی تولید توربوفن نظامی پیشرفته چین را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید : 

آیا کسب و کار شما در حال ترک مثبت یا بد است
با این حال، شواهد هنوز هم نشان می دهد که سازندگان موتور AVIC در حفظ کنترل کیفیت سازگار با افزایش مقیاس تولید  WS-10مشکل دارند که باعث بروز مشکلاتی در قابلیت اطمینان شده و هواپیمای تاکتیکی چین را به شدت به موتورهای روسی وارداتی متکی نگه داشته است.


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها