تحولات اخیر نشان می دهد که دستکمگرفتن مجموعه صنعتی دفاعی چین عاقلانه نیست. ما باور داریم که به جز اختلالات پیش بینی نشده بزرگ و یا تغییر در تمرکز، صنعت هوافضا چین در حال حاضر دارای حمایت مالی کافی است و حجم مهمی از سرمایه انسانی دارد که در طول 2-3 سال آینده به آن در پیشرفت قابل توجه در توانایی تولید حجم کافی از موتورهای جت قابل اعتماد، و دستیابی به توانایی تولید موتورهای هوایی جنگنده نسل پنجم باعملکرد سطح بالا در طول 5-10سال، کمک خواهد کرد.

اگر رهبران نظامی و غیر نظامی کشور به دنبال گسترش و ارتقاء نیروی هوایی و ناوگان هوایی نیروی دریایی چین باشند، این امر به نوبه خود، به رشد نیروی هوایی مدرن چین کمک خواهد کرد. محدودیت های موجود در ابزار، قابلیت طراحی، و سیستم های عملیات و تعمیر و نگهداری حوزه های کلیدی برای نظارت خواهند بود، چراکه این عوامل ممکن است پارامترهای عملکرد موتورهای چینی را محدود کرده و توسعه چین را در "مسیر وابستگی" قراردهد.(به این معنی که گزینه های آینده توسط اقدامات گذشته محدود می گردند حتی بعد از شرایطی که این اقدامات دیگر مرتبط نباشند).

نقاط قوت و ضعف صنعت موتور جت چین

تولید موتورهای جت عملکرد بالا بسیار دشوار است، آنها شامل ده ها هزار قطعه هستند که باید از مواد عجیب و با دوام ماشینکاری شده و به میکرون اندازه گیری شوند. علاوه بر این، موتورهای جت مورد استفاده در جنگنده تاکتیکی و هواپیمای تهاجمی باید توانایی کار در شرایط سختی چون درجه حرارت بالا، سرعت بالا، مانور فشرده، و کنترل مکرر تغییرات جریان بنزین را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: 

آژانسهای خبری برای مقابله با اخبار جعلی چه اقداماتی انجام داده اند؟

به عنوان مثال، تیغه های کمپرسور موتور جت، می توانند نیروی گریز از مرکزی درحدود 20000برابر نیروی جاذبه در هنگام پرواز را تجربه کنند. اینکه یک تیغه توربوفن با وجود اینکه به حرارتی که بیش از نقطه ذوب اکثر فات می رسد بدون انحراف قابل توجه بماند، خود یک چالش است و مواد و اامات متالورژی در این مورد را می توان به همزدن سوپ گرم با یک قاشق ساخته شده از یخ تشبیه کرد.
 


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها