بر اساس شواهد منبع باز موجود، پیشرفت چین در این منطقه بحرانی نامطلوب باقی مانده و کل(سیستم) هنوز"از اجزائ آن کمتر است". با توجه به قابلیت های کلی ذاتی پایگاه صنعتی دفاعی چین و منابعی که به احتمال زیاد به این مشکل اختصاص داده می شود، انتظار می رود که چین گام های قابل توجهی را در این زمینه بردارد، اما موانع عمده و یا از دست دادن تمرکز ماموریت سدراه می شوند، 2-3 سال زمان می برد تا چین به قابلیت های جامع متناسب با ورود کلی به این بخش دست یابد و 5-10 سال زمان نیاز دارد تا قادر به تولید انبوه موتورهای توربوفن درجه یک برای یک جنگنده از نوع نسل پنجم گردد.
هنگامی که این امر اتفاق افتد، علاوه بر نتایجی که اهمیت استراتژیک عمیقی دارند، چین وارد باشگاه انحصاری تولید کنندگان برتر 

این روی شما است در این زمینه خواهد شد و یکی از معدود مناطقی که متکی به فن آوری روسیه باقی مانده، حذف می گردد.
تولید موتور داخلی چطور به عوامل استراتژیک مرتبط می شود؟
چهار اام کلیدی استراتژیک صنعت هوافضای چین را تحریک می کند تا به دنبال توانایی تولید حجم زیادی از موتورهای باعملکرد بالای هواپیمای تاکتیکی باشد: (1) اجتناب از وابستگی قطعات، (2) عدم تمایل عرضه روسیه، (3) استقلال در فروش هواپیما، و (4) خدمات پس از فروش ضعیف روسیه. اول، چین به احتمال زیاد به دنبال جلوگیری از وابستگی به تامین کنندگان روسی برای قطعات حیاتی است. رهبران چین نمی خواهند مدرن ترین هواپیماهای جنگنده کشور برای سیستم اصلی مانند نیروی محرکه به ورودی های خارجی وابسته باشد. دوم، به احتمال زیاد در 10 سال آینده نیروهای مسلح خود روسیه به خرید قابل توجهی از موتورهای جت خود که در بیش از 20 سال گذشته اتحاد جماهیر شوروی منحل شده، خواهندپرداخت. این امر با توجه به فروپاشی تدارکات نظامی پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی عامل کلیدی فروش موتور جت روسی به چین بوده است.


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها